Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) informează că, pentru
obţinerea sumei de bani reprezentând renta viageră agricolă aferentă anului 2023,
rentierii vor solicita viza anuală, în perioada 01.03 – 31.08.2024, fie prin prezența
fizică la sediile Centrelor Județene APIA, fie prin mijloace electronice de comunicații
sau poștă/curier.
Pentru vizarea electronică, rentierii vor transmite documentele necesare acordării vizei
pe adresa de e-mail a centrului județean APIA pe raza căruia figurează cu domiciliul și
vor contacta telefonic funcționarii APIA pentru a primi confirmarea acordării vizei.
Documentele pe care trebuie să le prezinte rentierul la depunerea declaraţiilor de
vizare, personal sau prin împuternicit/mandatar/curator, sunt:
- carnetul de rentier agricol;
- actul de identitate al solicitantului;
- decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de
boală gradele I sau II/decizia de la comisia de expertiză medicală și decizia de
pensionare la limită de vârstă – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală gradele I
sau II a cărei pensie de invaliditate devine pensie pentru limită de vârstă; - procură notarială autentificată/curatelă/hotărâre judecătorească definitivă şi
irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în
original, numai pentru cazurile în care vizarea carnetului de rentier agricol este
solicitată prin reprezentant legal; - contractul/contractele de arendare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie
2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr.16/1994*), cu modificările şi
completările ulterioare, sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu
respectarea prevederilor Codului civil; - extras de cont pe numele rentierului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul
României, în lei (opţional); - declarația pentru obţinerea vizei anuale conform modelului din Anexa la Normele
metodologice de aplicare a prevederilor „titlului XI Renta viageră agricolă” din Legea
nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele
măsuri adiacente, aprobate prin Ordinul nr.1272/2005.
Informații pentru moștenitorii rentierilor
În cazul decesului rentierului, renta datorată acestuia până la data decesului poate fi
încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor art.8 din Legea
247/2005 Titlu XI, și a depunerii, la oricare Centru APIA, până la data limită 15.10.2023,
a cererii de moștenitor însoțită de următoarele documente justificative: - carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu în original);
- copie a certificatului de deces;
- copie a actului doveditor privind calitatea de moștenitor (certificat de
moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar,
hotărâre judecătorească de succesiune învestită cu formula „definitivă”); - copie după B.I/C.I./paşaport al moştenitorului;
- împuternicire/declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi
moştenitori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată
rentierului (original); - extras de cont pe numele moștenitorului.
Deoarece carnetul de rentier este un document care se depune obligatoriu în original,
acest tip de cerere poate fi depusă la sediul centrului județean APIA sau transmisă
prin poștă/curier .
Plata rentei viagere agricole, conform prevederilor art.6 alin.1 şi alin.2, din Legea
247/2005 Titlul XI, se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30
noiembrie 2024, prin mandat poştal sau virament bancar.
More Stories
APROXIMATIV 18 TONE DE DEȘEURI, OPRITE ÎN PTF GIURGIU
VREI SĂ DEVII POMPIER? VINO SĂ FACI PARTE DIN ECHIPA ISU CĂLĂRAȘI
PERCHEZIȚII ȘI INVESTIGAȚII, PENTRU COMBATEREA CRIMINALITĂȚII ORGANIZATE