29 martie 2024

mediaonlinecl.ro

Stiri online Calarasi

ACTIVITATEA CANTINEI DE AJUTOR SOCIAL DIN CADRUL PRIMĂRIEĂ CĂLĂRAȘI

Cantina de Ajutor Social a Direcției de Asistență Socială, din cadrul Primăriei Municipiului Călărași, asigură, masa caldă și hrana rece pentru un număr de 92 de beneficiari, din care: 63 de minori, 4 pensionari, 6 persoane care au împlinit vârsta de pensionare și sunt lipsite de venituri, 8 persoane încadrate în grad de handicap, 2 persoane invalide sau bolnave cronic, o persoană care temporar nu realizează venituri și care beneficiază de servirea mesei la cantină pe o perioadă de 90 de zile pe an, 6 persoane care beneficiază de ajutor social și alte 2 persoane care beneficiază, în regim de urgență, de hrană pentru cel mult șapte zile.

Cantina pregătește masa caldă, de luni până vineri, în intervalul orar 07:30-11:30 și distribuie două mese de persoană, în aceeași perioadă, adică prânzul și cina, între orele 11:30 și 13:30. Vineri se distribuie asistaților social hrana rece pentru zilele de sâmbătă și duminică, aceasta constând în pâine, conserve de carne, legume și fructe, mezeluri, desert, în limita alocației de hrană, în valoare de 22 de lei per asistat per zi, conform Legii nr. 143 din 23.05.2022.

Meniul din săptămâna 15-21 mai 2023 cuprinde supă de fasole, paste cu sos și ciuperci, ciorbă cu carne de porc, mazăre cu carne de porc, ciorbă cu carne de pui, fasole scăzută, ciorbă de perișoare, orez sârbesc, supă de pui cu găluște și ghiveci de legume cu carne de porc. Când vorbim de hrana rece, fiecare asistat social primește, spre exemplu, pentru weekend, următoarele: pulpe de pui (1 kg), salam rustic (200 g), făină (1 kg), telemea de vacă (298 g), ciuperci (314 g-1 cutie), conservă de macrou (200 g-1 cutie), măsline (500 g), conservă de pate (200 g-1 cutie), compot de fructe (720 g-1 borcan), eugenii și napolitane.

În prezent, 7 familii (10 beneficiari) realizează venituri care se situează peste nivelul venitului net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social. Aceste familii achită o contribuție de 30% din venitul per persoană, fără a depăși costul meselor servite.

Totodată, pentru 18 persoane care din motive medico-sociale, rezultate din ancheta socială, nu se pot deplasa la sediul cantinei, se asigură distribuirea gratuită a hranei la domiciliu cu autoutilitara din dotare a Cantinei de Ajutor Social.

Procurarea de alimente necesare pregătirii hranei se face în baza unui referat de necesitate, conform meniurilor săptămânale prestabilite, acestea fiind întocmite de bucătar, semnate de șeful de serviciu, vizate de medicul de unitate și aprobate de directorul executiv.

După stabilirea numărului de asistați din ziua respectivă, se efectuează eliberarea produselor alimentare, în baza listei zilnice de alimente pentru masa din ziua în curs, în funcție de meniul prestabilit.

Înscrierea se face în baza unei cereri scrise de către solicitant, care trebuie înregistrată la sediul Direcției de Asistență Socială, la care se atașează actele doveditoare privind membrii și veniturile familiei și orice alt act necesar, urmând apoi ancheta socială la domiciliu. În funcție de starea materială și socială a familiei, comisia de anchetă socială stabilește numărul persoanelor care beneficiază de servirea mesei la cantină, data înscrierii, perioada în care poate beneficia de aceste servicii, cuantumul contribuției financiare (după caz) și un membru major al familiei apte de muncă (după caz) va avea obligația să presteze, lunar, orele de muncă stabilite prin Planul de acțiuni și lucrări de interes local, aprobat prin H.C.L.nr.40 din 24.02.2022 (40 de ore pe lună). Ancheta se semnează de către solicitant, comisia de anchetă, șeful de serviciu și directorul executiv al Direcției de Asistență Socială. Ulterior, aceasta este aprobată de către primarul municipiului Călărași, în baza căreia se va încheia un contract pentru acordarea de servicii sociale.

Evidența prezenței la masă se ține în baza cartelei primite la începutul fiecărei luni, de unde decupează bonul aferent zilei respective. La sfârșitul programului de lucru, bucătarul transmite gestionarului numărul de beneficiari care nu s-au prezentat pentru a ridica hrana.